Z uwagi na politykę firmy Microsoft dotyczącą niektórych dostawców sterowników do urządzeń zewnętrznych, bo niektórych aktualizacjach bezpieczeństwa możliwe są problemy z pracą sterowników urządzeń przyłączonych do portów USB.
Może to powodować brak komunikacji pomiędzy programami ESOK a czytnikami biurkowymi RFID, kodów QR lub drukarkami fiskalnymi. Problemy nie występują dla urządzeń przyłączanych przez porty szeregowe (wtyczki DB-9 COM).
W przypadku wystąpienia komunikaty z błędem należy:
1 - odłączyć urządzenie USB od komputera
2 - wykonać ponowne uruchomienie komputera
3 - włączyć ponownie urządzenie USB do komputera
4 - uruchomić program
Jeżeli błąd występuje nadal mogło dojść do zmiany numerów portów COM i należy:
1 - uruchomić Menadżer Urządzeń (Device manager) systemu Windows . w tym celu wcisnąć klawisz Win+X i wybrać z dostępnych opcji Menadzer Urządzeń
2- rozwinąć sekcję Porty LPT i COM
3 - proszę zapamiętać numery portów COM dla wpisów Moxa i FTTP
4 - proszę uruchomić aplikację PALATYN
5 - przed zalogowaniem do programu proszę wcisnąć kombinację klawiszy CTRL+ALT+SHIFT+6 , co spowoduje otwarcie okna Serwis
6 - pierwsza górna ikona otwiera formę konfiguracji komunikacji z
drukarką fiskalną, -proszę sprawdzić czy wartość w polu Numer portu
szeregowego jest zgodna z tą z pkt 3 dla wpisu FTTP lub Moxa, jeżeli nie
proszę wpisać w polu odpowiednią wartość i zatwierdzić zmianę
przyciskiem Zapisz.
7 - druga ikona od góry otwiera formę konfiguracji z czytnikami transponderów lub kodów paskowych. Proszę z listy rozwijanej Nazwa i lokalizacja czytnika wybrać odpowiedni czytnik, co spowoduje wyświetlenie danych połączenia w polu poniżej. Następnie proszę sprawdzić czy wartość w polu Numer portu
szeregowego jest zgodna z tą z pkt 3 dla wpisu FTTP lub Moxa, jeżeli nie
proszę wpisać w polu odpowiednią wartość i zatwierdzić zmianę
przyciskiem Zapisz.